Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Letting Traditional Boundaries Blur: a Case Study in Co-Developing STEM “Excellence” Courses
Krueger, Stephanie
This illustrative case study describes the evolution of a series of courses (2014-present) aimed at providing advanced students and early career researchers from a Czech science, technology, engineering, and mathematics (STEM)campus with the skills they need to adequately participate in global scientific endeavors. The involvement of library staff in the courses described here ranged far beyond embedding in the passive sense of the word, with all aspects of course design, implementation, and revision managed collaboratively and actively by an interdisciplinary, cross-institutional team championed by library personnel. Thus, this study raises the question of whether or not “embedding” is the appropriate term for describing active library leadership in such “catalytic” endeavors. Structurally, the case study will linearly relate how course modules were developed and how the team approached various organizational and structural hurdles which emerged over time. The study will also show how information literacy concepts were woven into the curriculum without being labeled as such - thus identifying a possible necessity for refining the discourse surrounding information literacy concepts so that students and researchers better understand why they are valuable. The study includes original data from course evaluations as well as descriptions of final syllabi (topics covered, readings assigned, types of homework assigned) for two courses, Scientific Writing in English, and Gaining Confidence in Presenting. Because all instruction and materials were delivered in English, the content described will be relevant to anyone working with advanced STEM students and early career researchers who publish in English. Finally, the study relates how such courses provide essential starting points for proactive engagement with patrons and includes examples of dialogues about writing, publishing, and related topics, introducing issues related to blur: the blurring of traditional boundaries between librarianship and scholarship.
Plný text: idr-1162_1 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: idr-1162_2 - Stáhnout plný textPDF
Postavení České republiky v mezinárodních žebříčcích konkurenceschopnosti
Grunda, Jakub ; Plchová, Božena (vedoucí práce) ; Kopecký, Jan (oponent)
Konkurenceschopnost na mezinárodní úrovni zkoumají především Světové ekonomické fórum a Mezinárodní institut pro manažerskou průpravu. Obě tyto instituce publikují každoročně své výsledky, podle kterých jsou sestaveny mezinárodní žebříčky konkurenceschopnosti. V práci je podle těchto dat analyzována konkurenceschopnost České republiky a to nejen samostatně, ale také ve srovnání s Německem a Slovenskem. Cílem této analýzy je určení silných a slabých stránek České republiky na mezinárodním poli.
Efekty investičních pobídek v České republice
Tyle, Vít ; Ing. Zdeněk Lukáš, Ph.D. (vedoucí práce)
Práce analyzuje charakter nákladů a přínosů poskytování investičních pobídek v České republice. Základní tezí práce je, že pobídky představují velmi drahou a riskantní metodu lákání zahraničních investic. Práce identifikuje jednotlivé typy nákladů, které jsou s poskytováním investičních pobídek spojeny. Jádrem analýzy nákladů je aplikace teorie spontánního řádu F. A. Hayeka. Poskytování investičních pobídek je kritizováno též z hlediska alternativních aktivit, kterými může vláda působit na zvýšení relativní atraktivnosti České republiky pro investory. Autor posuzuje relativní atraktivnost České republiky s využitím výsledků multikriteriálního hodnocení států Světové ročenky konkurenceschopnosti.
Rozbor systému investičních pobídek v České republice
Möstl, Vojtěch ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Burgerová, Jiřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá studiem systému investičních pobídek v České republice. Tento klíčový nástroj hospodářské politiky je určený pro stimulaci investiční činnosti a od ní odvislého hospodářského růstu, snižování nezaměstnanosti a růstu zahraničního obchodu. Ohledně efektivity a smysluplnosti systému existují rozdílné názory jak teoretické ekonomie, tak praktické hospodářské politiky. Práce na základě rozboru jednotlivých programů a ekonomické analýzy porovnává jednotlivé argumenty zastánců a odpůrců systému investičních pobídek. Rozbory jsou založeny především na oficiálních datech České národní banky, Českého statistického úřadu, Ministerstva průmyslu a obchodu ČR a agentury Czechinvest. Charakteristické pro tuto práci je chápání systému investičních pobídek jako součásti mezinárodní konkurenceschopnosti České republiky a stavění na praktických případových studiích, které práci přibližují postupu metodologického individualismu.
Inovační politika Rakouska
Tesařová, Anna ; Mišovská, Soňa (vedoucí práce) ; Jelen, Valentin (oponent)
Předmětem zkoumání této diplomové práce je inovační politika Rakouska, jež představuje důležitý nástroj napomáhající zvýšení mezinárodní konkurenceschopnosti země. Východisko práce tvoří analýza vybraných ukazatelů inovační výkonnosti Rakouska a zhodnocení jeho postavení v rámci ostatních evropských států. Hlavní část pak zachycuje organizaci rakouské inovační politiky a principy jejího fungování včetně uvedení používaných nástrojů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.